Корисні статті

Що може зламатися в автомобілі під час снігопаду?



Той, хто проїхав справжню зиму на автомобілі, обладнаному повним набором систем допомоги водієві, знає: коли йде сніг, на панелі приладів одне за одним з’являються повідомлення, що попереджають про недоступність або помилки деяких систем. Це не обов’язково означає, що вам потрібно їхати на сервіс. Це «нормально». То які системи очікувано відмовляться працювати під час снігопаду?
«ACC тимчасово недоступний» (ACC – адаптивний круїз-контроль) – це повідомлення, яке особливо часто з’являється під час снігопаду. Система ACC використовує радар далекого радіусу дії за решіткою радіатора та камеру, розташовану за верхньою частиною лобового скла, або просто декілька камер. Щоб камера працювала, скло має бути чистим. Щоб радар мав необхідну чутливість, він не має бути засипаним снігом. Взимку ці умови часто нездійснені.
Звісно, ​​коли йде сніг, система контролю та утримання в смузі також перестає працювати, тому що розмітка стає невидимою. Найсучасніші системи частково функціонують навіть тоді, коли смуги не видно – вони розпізнають край дороги, але, звісно, ​​лише до певного рівня видимості.

В автомобілях, оснащених передніми датчиками паркування, може з’явитися ще один специфічний симптом, пов’язаний зі снігом: на малій швидкості система попереджає водія про те, що автомобіль ось-ось наткнеться на перешкоду, якої насправді немає. На щастя, за цю сигналізацію (зазвичай) відповідає не система захисту від зіткнення, тому ризик того, що машина раптово зупиниться, мінімальний. Передні датчики паркування активуються на швидкості до 20 км/год. Якщо прискоритися, сигналізація вимикається. Для розв’язання проблеми достатньо вийти з машини та протерти бампер ганчіркою.
Те саме стосується задньої камери: вона має бути чистою, щоб бути корисною. Лише у небагатьох автомобілів є система втягування камери, коли вона не використовується, або окремий омивач. Порада аналогічна попередній – вийти та протерти.
Чистота також важлива для систем виявлення транспортних засобів у «сліпих» зонах. Вони засновані на камерах під дзеркалами або на датчиках під заднім бампером. Щоб все це працювало належним чином, поверхні, за якими розміщені датчики та камери, мають бути чистими. Інакше довіряти будь-яким активним системам допомоги водієві треба з обережністю.