Очищення автомобіля від снігу займає близько 10 хвилин. Чи може за цей час прогрітися двигун, що працює на холостому ходу без навантаження? Більшість сучасних двигунів не можуть! Ба більше – при температурі нижче мінус 10 градусів за Цельсієм дизельний двигун не досягне робочої температури навіть після години роботи без навантаження!
Звичайно, багато чого залежить від конструкції двигуна. Старші двигуни, особливо бензинові, виділяли багато тепла і відносно швидко прогрівалися. Сучасні двигуни більш ефективні, тому вони перетворюють менше енергії від згоряння пального в тепло, яке нагріває двигун та салон автомобіля. Сучасні дизельні двигуни мають найвищий ККД, тому прогріваються найповільніше.
У будь-якому випадку, запускаючи двигун при низькій температурі й залишаючи його на холостому ходу, ми змушуємо його довго працювати на збагаченій суміші. Частина пального стікає по стінках циліндрів в масляний піддон – це в рівній мірі стосується як дизельних, так і бензинових двигунів. Чим більше пального в маслі, тим воно стає «рідшим», тим меншою стає в’язкість, і тим менше воно захищає двигун під час перевантажень. Звісно, за один сезон двигун від того не зламається, але його знос прискорюється.
Що ж робити?
По-перше, переконайтеся, що ви побачите дорогу. Вікна, принаймні лобове та бічні, мають бути очищені.
По-друге, змітайте сніг з даху. Якщо під час руху на когось впаде сніг з автомобіля (а іноді й лід), це може бути дуже небезпечно.
По-третє, заведіть двигун та починайте їхати. Коли починати? Якщо автомобіль справний і двигун не видає небажаних звуків – майже відразу, як тільки холості оберти впадуть з підвищених до нормальних.
Під час їзди машину однозначно потрібно прогріти. Ось декілька важливих правил:
- Не треба їхати занадто повільно на низьких обертах, коли двигун, трансмісія та й весь автомобіль вібрують. Це неприпустимо! Але й не треба вмикати в собі гонщика, підіймаючи стрілку тахометра до червоної зони. Шукайте золоту середину.
- Для прискорення прогріву двигуна його можна додатково навантажити, включивши споживачі енергії – наприклад, обігрів заднього скла, дзеркал, сидінь або керма.
- З перших секунд руху повітряний потік має бути принаймні частково спрямований на лобове скло. Якщо ми зробимо це пізніше, коли з вентиляційних решіток виходить вже гаряче повітря, скло піддається тепловому удару – воно може навіть тріснути!
- Якщо індикатор температури охолоджувальної рідини падає при зупинці на світлофорі – це нормально (пов’язано з високим ККД двигуна, який виділяє мало тепла).